Reklamačný poriadok

 

 
I.
Úvodné ustanovenia

 

1)  Prenajímateľ RJ3 s.r.o. so sídlom Potočná 6 / 177  Trenčín - Opatová  91101  Slovensko,ičo: 46 686 487, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín,oddiel.: Sro, vložka číslo: 26312/R vydáva tento Reklamačný poriadok v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z.o ochrane spotrebiteľa ,o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v súlade so zákonom č.40/1964 Zb. a zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov , ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

2) Účelom Reklamačného poriadku je informovať  nájomcu, ktorý je spotrebiteľom o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie vrátane informácií o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.Spotrebiteľom sa v
zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so
spotrebiteľskou zmluvou nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

3) Reklamačný poriadok je zverejnený na webovom sídle prenajímateľa www.pozicam.sk a v sídle spoločnosti Potočná 6 / 177  Trenčín - Opatová  91101  Slovensko.Prenajímateľ si vyhradzuje právo na zmeny tohto Reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia Nájomcu. Zmena Reklamačného poriadku sa nevzťahuje na reklamáciu Služby, ktorá bola poskytnutá pred jej účinnosťou.

4)  Ak nastane rozpor medzi zmluvou a Reklamačným poriadkom, majú vždy prednosť zmluvné dojednania.

 

II.
Uplatnenie reklamácie

 

1)  Prenajímateľ zodpovedá za kvalitu prenajatého predmetu nájmu . Nájomca je povinný si predmet nájmu skontrolovať, či je v stave, aký sa uvádza v preberacom protokole pri podpise zmluvy. Ak objaví u preberaného predmetu nájmu vadu, má nájomca právo požadovať od prenajímateľa odstránenie závady,iný predmet nájmu ,alebo neuzavrieť zmluvný vzťah.  Prenajímateľ zodpovedá za kvalitu prenajatého predmetu nájmu v momente jeho odovzdania nájomcovi. Nájomca je povinný si predmet nájmu skontrolovať. Ak objaví u preberaného predmetu nájmu vadu, má nájomca právo vadu reklamovať, pretože predmet nájmu nebude plniť účel dohodnutý v nájomnej zmluve.

2 )  Ak sa objaví vada počas užívania predmetu nájmu, ktorý je súčasťou nájomnej zmluvy, pre ktorú ho nemožno riadne užívať alebo ktorá také užívanie sťažuje, má zákazník právo požiadať prenajímateľa o iný predmet nájmu slúžiaci tomu istému účelu. Okrem toho má nájomca právo požiadať o odpustenie nájomného alebo zľavu z nájomného za dobu, po ktorú nemohol vec pre jej vadu riadne užívať buď vôbec, alebo len za sťažených podmienok.

3) Nájomca musí zistenú vadu oznámiť bezodkladne prenajímateľovi,predmet nájmu ďalej nepoužívať a postupovať podľa instrukcii ,aby na predmete nájmu nevznikla ďalšia škoda.

4) Reklamáciu možno uplatniť poštou na adrese sidla prenajimatela RJ3 s.r.o., Potočná 6 / 177 Trenčín - Opatová 91101  Slovensko ,telefonicky 032 202 89 34 alebo 0949 420 215 ,mailom Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. 

5) Pri reklamácii je potrebné uviesť meno, priezvisko, adresu, číslo zmluvy, typ a druh prenajatej veci, dátum uzatvorenia zmluvy,doklad o zaplatenia dôvod reklamácie ( čo najpresnejší popis vady predmetu nájmu )

6) Reklamácia je uplatnená v deň doručenia prenajímateľovi

7)  Nárok na uplatnenie reklamácie u prenajímateľa nájomcom zaniká skončením zmluvného vzťahu.

 
III.
Vybavenie reklamácie

 

1) Nájomca odovzdá predmet nájmu na posúdenie vzniknutej vady prenajímateľovi.Ak nedokáže nájomca prepraviť predmet nájmu bežným spôsobom napríklad, z dôvodu poruchy,alebo sa jedná o vec ktorú prenajímateľ nájomcovi doviezol na určené miesto,zabezpečí prevoz alebo obhliadku na mieste poruchy nájomca.V prípade oprávnenej reklamácie znáša náklady na cestovné prenajímateľ.

2) Prenajímateľ je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie : 
a) odovzdaním predmetu nájmu po odstránení vád
b) výmenou predmetu nájmu za iný ,využiteľný rovnakým spôsobom
c) vyplatením primeranej zľavy z ceny nájomného alebo odpustenie nájomného
d) odôvodneným zamietnutím reklamácie predmetu nájmu
 

3) Prenajímateľ nezodpovedá za vady na predmete nájmu, spôsobené zavinením nájomcu, alebo iných osôb ,napríklad  :

  •  preukázateľne nesprávne používanie v rozpore s tým, na čo má predmet nájmu slúžiť, alebo iným nesprávnym konaním
  • na základe mechanického poškodenia predmetu nájmu
  • ak vada vznikla bežným opotrebením, napríklad pri spotrebnom príslušenstve so stanovenou lehotou použitia 
  • v prípade preukázateľne nedovolených zásahov do predmetu nájmu
  • pôsobenie vyššej moci
 
IV.
Alternatívne riešenie sporov (ARS)

 

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

 

V.
Záverečné ustanovenia

 

 1) Ďalšie ustanovenia uplatňovania zodpovednosti za vady upravuje Občiansky zákonník.
 2) Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia.
 3) Reklamačný poriadok je zverejnený v sídle firmy a webovom sídle prenajímateľa.